Egyedi borcímke - különleges boroscímke

Élő és személyiséggel rendelkező termék

A bor nem tömegtermék. A szőlő faksznis jószág, nem elég, hogy rengeteg törődést igényel, gondozása, szüretje, feldogozása és a borkészítés lépései alig-alig gépesíthetőek. A szőlő zamata évről-évre más, és a nedű elkészülésének hosszú hetei alatt is annyi minden történhet!

Ezért a bor a kézműves termékek oszlopos tagja. Ha bort ajándékozunk, azzal nem csak az innivalót adjuk oda, hanem annak egész élettörténetét, a rengeteg gondolatot és érintést, amit magába szippantott. Vele adjuk a napfényt és a percenként változó időjárást, a szelet és a madarak énekét. Életérzést ajándékozunk, törődést és szeretetet.

Mi van, ha nekünk nem ugyanarról beszél egy bor, mint a pincészetnek, az általa választott kreatívnak vagy a marketingeseknek?

Borcímkedivat

A borok piaca óriási lendületet kapott az elmúlt években. Számos olyan pince terméke került a boltok polcaira, amelyekhez korábban csak a szőlőbirtokok bejárása vagy a borfesztiválok látogatása révén juthattunk hozzá.
A borok piacának szélesedéséhez igazodik a boroscímkék választéka is. A borcímkék gyakorlatilag önálló életet élnek a borpiacon, trendeket és fejlődési irányvonalakat figyelhetünk meg közöttük.
A címketervező kreatív a borok személyiségét próbálja kifejezni, arra pedig csak egy élő és személyiséggel rendelkező alkotás képes.

A „nagyüzemi” borcímkék egyszerre igyekeznek visszaadni a bor és a termelő pince személyiségjegyeit, mindezeket a vélt vásárló elképzelt ízlésének megfelelően. A találgatás vagy bejön vagy nem, de ismerjük be, nagyon zavaró tud lenni, ha a kedvenc borunk címkéje számunkra, vagy a potenciális megajándékozottjaink számára visszataszítóra sikerül, mert az éppen aktuális trend nem a szívünk csücske.

Mi van, ha a boroscímketrendek éppen az ízlésünktől merőben eltérő irányba tartanak? Mi van, ha egy nagyon kreatívnak tűnő és trendi név számunkra butuska, bosszantó vagy érthetetlen?

Viszonyunk a borhoz

A borral kapcsolatban mindenkinek van véleménye, aki él vele. Ha mást nem, azt tudja, hogy mit nem szeret, vagy ha nem nagy ismerője a nemes nedűnek, legalább egy-két fajtát fel tud sorolni, példaként, ami ízlett neki.

Ha valakinek bort adunk ajándékba, biztos, hogy szentelünk egy-két gondolatot annak, hogy mi ízlene neki.

Ugyanakkor a bor mögött egy nagy hagyományokkal rendelkező szakma áll, amelynek egyik területe a bor minősítése, a fajták rangsorolása. Pedig sokszor az, aki nem erre született vagy „képződött”, nem tudja értékelni a hozzáértők által deklarált előnyöket, a hétköznapi embert csak az érdekli, hogy az íze kellemes-e.

A bor személyisége, illetve az, hogy ez külsőségekben hogyan fejezhető ki a legpontosabban, legalább olyan nehéz kérdés, mint ugyanez az ember estében. Ugyanakkor a borcímke igen kényes kérdés, hiszen ha valakinek bort ajándékozunk, akkor azzal mutatni és súgni akarunk valamit magunkról vagy a másikról, a világról, az élet élvezetéről. Ebben könnyen belerondíthat egy rosszul eltalált címke.

 

Vegyük a kezünkbe a kérdést és tervezzük meg mi magunk a borosüveg díszét! Ki tudná jobban, hogy mit akarunk átadni, kifejezni vele?

 


egyediborcimke.hu - nyitólap